με το Φαίδωνα Κυδωνιάτη...

1. Mετά την είσοδο του ευρώ (€) στην αγορά παρατηρείται μόνιμα συνεχιζόμενο κύμα ακρίβειας. Ποια είναι η συμπεριφορά των μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων του Λιανεμπορίου όσον αφορά το θέμα των ανατιμήσεων;

Είναι γεγονός ότι η είσοδος του ευρώ (€) επηρέασε την καθημερινότητά μας και τις εμπορικές συναλλαγές που όλοι κάναμε στην αγορά. Την αρχική φάση συνεχών ανατιμήσεων και του κλίματος κερδοσκοπίας που δημιουργήθηκε ακολούθησε εξισορρόπηση από πλευράς αγοραστικής διάθεσης και καταναλωτικών προτιμήσεων και τελικά επικράτησε σύνεση και ταυτόχρονα σκεπτικισμός στην αγορά. Επιπλέον η διεθνής συγκυρία ήταν και παραμένει ανησυχητική, οι προηγούμενες επαναλαμβανόμενες αυξήσεις της τιμής του πετρελαίου , η τάση μείωσης των στρατηγικών αποθεμάτων ,ο φόβος δημιουργίας πληθωριστικών προσδοκιών ,η άνοδος των επιτοκίων παρά την σημερινή σταθεροποίηση των τιμών κ.ά απαιτούν τη συνεχή εγρήγορση ,προσαρμογή στα νέα δεδομένα και λήψη αποφάσεων από πλευράς των Επιχειρήσεων. Σήμερα ωστόσο παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν οι Λιανεμπορικές Επιχειρήσεις επέδειξαν υποδειγματική συμπεριφορά και στην μεγάλη τους πλειοψηφία συγκράτησαν τις τιμές και δεν προέβησαν σε αυξήσεις τιμών των προϊόντων τους (σε ποσοστό 75% των Επιχειρήσεων με βάση επίσημα στοιχεία της ΕΣΥΕ, σε σχέση με το περσινό 35%, αλλά και όσες προέβησαν σε αυξήσεις, αυτές ήταν κάτω από το επίπεδο του τιμάριθμου) ώστε να μη προκαλέσουν νέες πληθωριστικές προσδοκίες και αναθέρμανση της Οικονομίας και κυρίως να μην υπονομεύσουν τις Κυβερνητικές προσπάθειες για βελτίωση του Οικονομικού κλίματος και επιτάχυνση των ρυθμών Οικονομικής Ανάπτυξης.

Read more

Περιοδικό Self Service, Τεύχος  341 Ιούνιος  2005

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΝΤΩΝΗ ΖΑΪΡΗ, ΓΕΝΙΚΟΥ Δ/ΝΤΗ ΤΟΥ ΣΕΛΠΕ, ΣΤΟΝ  ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΝΙΚΟΛΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΤΟ  ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ Self Service

 ΘΕΜΑ : "Να έχουμε όραμα, να γινόμαστε δεξαμενές παραγωγής ιδεών..."

"Σήμερα ο "πωλητής" εξακολουθεί να είναι μια παρεξηγημένη έννοια. Έτσι, πολλά επίδοξα στελέχη αντιμετωπίζουν το συγκεκριμένο επαγγελματικό αντικείμενο ως "μεταβατικό" για κάποιο άλλο, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να χάνουν πολύτιμους ανθρώπινους πόρους. Οι ίδιες έχουν χρέος να αναβαθμίσουν τη λειτουργία και το κύρος της πώλησης", διαπιστώνει ο κ. Αντώνης Ζαΐρης, γενικός διευθυντής του ΣΕΛΠΕ. Μεταξύ άλλων, συμπεραίνει: "Αν κάτι επιβάλει σήμερα η εποχή μας είναι να γινόμαστε δεξαμενές παραγωγής ιδεών, ερευνώντας τις αλλαγές των καταναλωτικών προτύπων, ώστε να αποκτούμε ευελιξία και προσαρμοστικότητα στις νέες συνθήκες".

Read more

Ο κ. Αντώνης Ζαΐρης πιστεύει πως η κοινωνία μπορεί αυτή τη στιγμή να μη φαίνεται διατεθειμένη να υποστεί τις συνέπειες λήψης μέτρων που θα οδηγούσαν σε γρήγορη δημοσιονομική εξυγίανση ή σε επίλυση του ασφαλιστικού προβλήματος, πιστεύει όμως ότι είναι δυνατό μέσα από τη κατάλληλη ενημέρωσή της να δεχθεί τις πρώτες κινήσεις που θα θέσουν τα θεμέλια της δημοσιονομικής πειθαρχίας.

  • Ποιος, κατά τη γνώμη σας, και γιατί, είναι ο τομέας της οικονομίας στον οποίο θα πρέπει να δώσει προτεραιότητα η κυβέρνηση που θα αναδειχθεί από τις εκλογές;

Read more

1. Πως θα περιγράφατε την σχέση μικρομεσαίων Επιχειρήσεων και διαφήμισης στην Ελλάδα;

Η σχέση διαφήμισης και μικρομεσαίων Επιχειρήσεων είναι σχετική και συζητήσιμη. Με το δεδομένο ότι οι μικρομεσαίες Επιχειρήσεις συνιστούν  μοχλό βιώσιμης ανάπτυξης της Ελληνικής Οικονομίας  αξίζει το κόπο να ενσκήψουμε με ιδιαίτερη προσοχή και επιμέλεια στους κλάδους εκείνους που ανήκουν μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, τα προϊόντα των οποίων χρήζουν ανάγκης προωθητικών ενεργειών, συμπεριλαμβανομένης και της διαφήμισης, με την ευρύτερη έννοια.

Πρόκειται για σχέση αμφίδρομη, η επιτυχία της οποίας εξαρτάται από τα αμοιβαία αποτελέσματα που θα υπάρξουν τόσο για την μικρομεσαία Επιχείρηση όσο και για την διαφημιστική Εταιρία.

Read more

M.R: Τι σημαίνει για σας δημιουργικότητα στον τομέα των πωλήσεων;

Α.Ζ: Η δημιουργικότητα στον τομέα των πωλήσεων έρχεται να προστεθεί σα μια νέα δυναμική παράμετρος που συνδράμει στην ανάπτυξη δημιουργικού πνεύματος  και φαντασίας, στην επικράτηση ενός καινούριου τρόπου σκέψης και νοοτροπίας, στην πρωτότυπη  αντιμετώπιση και αξιολόγηση πολύπλοκων και ιδιαίτερης δυσκολίας καταστάσεων, άμεσα συνυφασμένων με τη νευραλγική λειτουργία των πωλήσεων στην επιχείρηση.

Read more