Η σημασία του δίσκου πωλήσεων σε παρουσιάσεις, Η Ναυτεμπορική
Ο δίσκος πωλήσεων αποτελεί τον πυρήνα μιας ολοκληρωμένης παρουσίασης πωλήσεων και σε καμιά περίπτωση δεν παραπέμπει σε μια τυποποιημένη παρουσίαση. Αντίθετα εμπεριέχει όλα εκείνα τα στοιχεία μιας ελεύθερης, ωστόσο οργανωμένης παρουσίασης, με λέξεις και εκφράσεις-κλειδιά (key-points), που αφορούν συγκεκριμένο προϊόν ή σειρά προϊόντων, εξαιτίας δε των οποίων καθίσταται η παρουσίαση εντυπωσιακή, ελκυστική, διαφοροποιημένη, ικανή να προκαλέσει συναισθηματική διέγερση και αντίκτυπο (impact) στην αγορά-στόχο που απευθύνονται τα εν λόγω προϊόντα.
Η ανάλυση των χαρακτηριστικών (προδιαγραφές προϊόντων) και των πλεονεκτημάτων (ανάγκες που ικανοποιούν τον αγοραστή) υπό μορφή κωδικοποιημένων λέξεων και επηρεαστικών εκφράσεων βρίσκει «πρόσφορο έδαφος» ανάπτυξης στο «δίσκο πωλήσεων», παρέχοντας στο συνεργάτη πωλήσεων ένα χρήσιμο εργαλείο καλύτερης προώθησης των προϊόντων του, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του υποψήφιου αγοραστή σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα που τον συναρπάζουν και του δίνουν λύσεις στο πρόβλημά του, ώστε σύντομα να ακολουθήσει η πράξη της πώλησης και το κλείσιμο του συμβολαίου συνεργασίας.
Η λογική του «δίσκου πωλήσεων» για τα βασικά προϊόντα ή για συγκεκριμένες σειρές προϊόντων είναι απαραίτητη για τη διεύθυνση πωλήσεων της επιχείρησης, μιας και διευκολύνει ουσιαστικά τόσο το συνεργάτη πωλήσεων στην καλύτερη σύνθεση και ανάπτυξη των επιχειρημάτων πώλησης όσο και την εσωτερική λειτουργία της οργάνωσης, κατοχυρώνοντας ανά πάσα στιγμή τη δυνατότητα άντλησης πρωτογενών στοιχείων ενημέρωσης που αφορούν συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες.