Βιογραφικό

Ο Αντώνιος Ζαΐρης γεννήθηκε  στον Πειραιά. Σπούδασε Πολιτικές επιστήμες και έκανε Μεταπτυχιακές σπουδές (ΜΒΑ) στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Είναι Διδάκτωρ Οικονομικής Κοινωνιολογίας από το Πάντειο Πανεπιστήμιο. Η διδακτορική του διατριβή ήταν σε  θέματα Μικρο-οικονομικής, με ειδίκευση στο Λιανικό εμπόριο.

Εχει διατελέσει επί 30  χρόνια Διευθυντικό στέλεχος Πωλήσεων και Μarketing καθώς και Γενικός Διευθυντής σε διάφορες Πολυεθνικές Εταιρείες και σε μεγάλες Ελληνικές Επιχειρήσεις. Από το 2005 μέχρι τον Ιούνιο του 2012 υπηρέτησε ως Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ). Από τον Ιούλιο του 2012 μέχρι τον Νοέμβριο του 2013 είχε  τη θέση του Γενικού Διευθυντή της Υπηρεσίας Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας του Υπουργείου Εξωτερικών. Απο τον Σεπτέμβριο  του 2013 και για ένα χρόνο είχε υπηρετήσει  ως Αναπληρωτής Εθνικός εκπρόσωπος  στην Διακυβερνητική  Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων του ΟΗΕ για θέματα βιώσιμης Ανάπτυξης. Σήμερα είναι Αναπλ. Αντιπρόεδρος του ΣΕΛΠΕ.

Έχει επίσης διατελέσει Σύμβουλος Επιχειρήσεων σε θέματα Οργάνωσης και Διοίκησης, ενώ διαθέτει και 25ετή εμπειρία ως Εκπαιδευτής στον χώρο της ενδοεπιχειρησιακής εκπαίδευσης. Έχει δώσει σειρά διαλέξεων σε διάφορα Πανεπιστήμια της Ελλάδας και του Εξωτερικού και έχει γράψει πλειάδα άρθρων και μελετών τόσο σε οικονομικές εφημερίδες όσο και σε έγκριτα επιστημονικά  περιοδικά.

Έχει διδάξει ως Επισκέπτης - Εισηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (2002-2006) , στο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά (1996-1997),  στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης( 2011-2013) καθώς επίσης και στα μεταπτυχιακά προγράμματα Διοίκησης Επιχειρήσεων των Πανεπιστημίων University of New York in Tirana και University of New York in Prague.

Είναι μέλος της Ενωσης Αμερικάνων Οικονομολόγων (ΑΕΑ) ,του Βρετανικού Ινστιτούτου Μάνατζμεντ (BIM), του Κέντρου Οικονομικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Goethe της Φρανκφούρτης (CFS), της Εταιρείας Ανωτάτων Στελεχών Επιχειρήσεων (ΕΑΣΕ), της Ελληνικής Ακαδημίας Marketing (ΕΑΜ) και της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων.

Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή συνέδρια και έχει δώσει συνεντεύξεις σε γνωστές ελληνικές και ξένες εφημερίδες.

Μεταξύ άλλων, είναι συγγραφέας των   βιβλίων:  «Ποιά Ανάπτυξη ; » , «Total Business Success», 2009 από τις εκδόσεις Aθ. Σταμούλη (σε συνεργασία με τον Γ. Σταμάτη),    «Ο ρόλος του Ηγέτη-Μάνατζερ στη σύγχρονη επιχείρηση», «Πως να κάνετε επιτυχημένες Πωλήσεις» και «η Πρακτική των Πωλήσεων» ,2005 από τις εκδόσεις Σύγχρονη Εκδοτική,    «Ανακαλύπτοντας τον τροχό – Σε αναζήτηση μιας νέας πολιτικής», 2005 από τις εκδόσεις Δαρδανός (σε συνεργασία με τον Γ. Σταμάτη)και   «Για ένα νέο δημοκρατικό πρότυπο», 2010 από τις εκδόσεις Κριτική.

Είναι παντρεμένος  με την Δέσποινα Βούλγαρη και έχει δύο παιδιά τον Γιώργο και τον Κωνσταντίνο-Φώτιο.

Antonios Zairis was born in Piraeus. He studied Political Sciences and he acquired a MBA. He also holds a PhD title in Economic Sociology from the Panteion University, Athens. His doctoral dissertation deals with micro-economy issues, specializing in retail commerce. He has served for 30 years as a managing executive in Sales and Marketing divisions as well as  Director General of various multinational corporations and in large Greek companies. From 2005 to 2012 . he has held the position of  Director General  of the Hellenic Retail Business Association. During the period 2012-2013 he holds the position of Director General of Hellenic Aid (International Development Cooperation Service) in the Ministry of Foreign Affairs of Greece.

He is also an Alternative Representative of Greece and an Alternate member of the West Group in the Intergovernmental Commiittee of Experts regarding the sustainable Development Financing Strategy in the U.N. Framework (2013-2014). Today , He is Vice President of the of the Hellenic Retail Business Association (Multinational and Big Greek Companies)

He has served as a Business Counsellor in issues of Organization and Management, whereas he also has a 25-year experience as an educator in internal business training. Moreover, he has delivered series of lectures in various Universities both in Greece and abroad and he has written many articles and research works for economy newspapers and other renowned magazines.

He has taught as a fellow Visiting Lecturer at the Athens University of Business and Economics (2002-2006) and at the Technological Institutes of Piraeus (1996-1997), as well as for the graduate programmes of Business Administration at the University of New York in Tirana and the University of New York in Prague. Today he holds the position of Visiting Lecturer in Business Administration at the Demokritus University of Thrace.

He is a Member of American Economic Association (AEA), the British Institute of Management (BIM), the Centre for Financial Studies of the Goethe University of Frankfurt (CFS), the Company of Top Business Executives (EASE), the Hellenic Academy of Marketing and the European Journalists’ Union.

He was honoured with the prize of the International Leadership Academy of the United Nations University in the category “Best New Leaders 25 to 45 years old”.
 
He has written, among others, the following books:

  •      “Inventing the wheel-Searching for new Politics ”(co-authored with G. Stamatis)
  •      “which Growth ” (co-authored with G. Stamatis)
  •      “The role of Leader-Manager in contemporary business”
  •      “Inventing the wheel” (co-authored with G. Stamatis)
  •      “Total Business Success” (co-authored with G. Stamatis)
  •      “Make profit by phone” (co-authored with G. Panygirakis and G.Stamatis).

 

Ακαδημαϊκή Καριέρα

2004 - 2007

Επιστημονικός Συνεργάτης Π.Δ. 407 στο μάθημα «Τεχνικές Πωλήσεων επωνύμων προϊόντων» σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Α.Σ.Ο.Ε.Ε.)

2003 - 2004

Καθηγητής εργαστηρίων του ΤΕΙ Πειραιά στο μάθημα «Τεχνικές Πωλήσεων» του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας.

1996 - 1997

Καθηγητής Εργαστηρίων του Τ.Ε.Ι. Πειραιά στο μάθημα της «Διοικητικής Πρακτικής και Δεοντολογίας» του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας.

Διδασκαλια σε Management

06/1999 - 06/2000

Καθηγητής Marketing και Δημοσίων Σχέσεων στην Δημοσιογραφική Σχολή του «ΑNTENNA»

09/1998 - 06/1999

Καθηγητής Marketing, Διαφήμισης και Χρηματοοικονομικών στην ΕΘΝΟDATA Α.Ε., επίσημου εκπαιδευτικού κέντρου της ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

1995 - 1996

Καθηγητής Marketing στο ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ του Γ. Τράγκα

1994 - 1995

Καθηγητής Marketing στο UNIVERSITY OF NORTHUMBRIA at NEWCASTLE BUSINESS SCHOOL

1993 - 1994

Καθηγητής Μarketing «LA JOLLA UNIVERSITY» - Η.Π.Α. συνεργαζόμενο Πανεπιστήμιο του «ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟΥ» του Ομίλου Ξυνή

1987 - 1990

Καθηγητής Μarketing στο ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ του Εκπαιδευτικού Ομίλου Ξυνή

Σεμιναρια στο Management

1996 - 1997

Συνεργασία με την EΘΝODATA Α.Ε., θυγατρική του ομίλου της ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ, σε θέματα σχεδιασμού, οργάνωσης, συντονισμού και υλοποίησης εξειδικευμένων σεμιναριακών courses με αντικείμενο το Management.

1994 - 1996

Εισηγητής ενδοεπιχειρησιακών σεμιναρίων Μanagement. Συνεργασία με Κ.Ε.Κ. ΕRGOPLAN, ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ, ΞΥΝΗ κ.ά.

Σεμιναρια στο Marketing

09/2000 - 12/2002

Εισηγητής Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Marketing στο STATE UNIVERSITY OF NEW YORK και στο SBS (Studies of Business Science).

09/1999 - 06/2000

Εισηγητής διεπιχειρησιακών σεμιναρίων σε Στελέχη Επιχειρήσεων της «Συστήματα Πληροφοριών Διοίκησης - Εκπαιδευτική» με αντικείμενο το Marketing.

12/1997 - 01/1998

Εκπαίδευση σε θέματα Marketing στο προσωπικό της «ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ» (ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΘΗΝΩΝ).

01/1997 - 03/1998

Διοργανωτής, Συντονιστής και βασικός Εισηγητής του πρότυπου σεμιναρίου «Σύμβουλος Eπικοινωνίας Πολιτικών Προσώπων και Προσωπικοτήτων» διάρκειας 40 ωρών που διεξήχθη σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα. Εκπαιδευτικοί φορείς EUROSKILLS Α.Ε. (1997) και 01ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ (Μάρτιος 1998).

1996 - 1997

Συνεργασία με την EΘΝODATA Α.Ε., θυγατρική του ομίλου της ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ, σε θέματα σχεδιασμού, οργάνωσης, συντονισμού και υλοποίησης εξειδικευμένων σεμιναριακών courses με αντικείμενο το Marketing.

1994 - 1996

Εισηγητής ενδοεπιχειρησιακών σεμιναρίων Marketing. Συνεργασία με Κ.Ε.Κ. ΕRGOPLAN, ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ, ΞΥΝΗ κ.ά.

1990 - 1991

Εισηγητής σε εξειδικευμένα θέματα Διαφήμισης στο SARASOTA COLLEGE Ν. Ψυχικού

Σεμιναρια στις πωλησεις

09/2000 - 12/2002

Εισηγητής Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Πωλήσεων στο STATE UNIVERSITY OF NEW YORK και στο SBS (Studies of Business Science).

09/2000 - 12/2002

Διοργανωτής και βασικός Εισηγητής σεμιναρίων Πωλήσεων και Επικοινωνίας στις Εταιρίες ΒΙΟΔΥΝΑΜΙΚΗ – Αντιπροσωπείες εξοπλισμού Νοσοκομείων και ποιοτικού ελέγχου Βιομηχανίας, και της Πολυεθνικής ΕXIDE TECNOLOGIES - Μπαταρίες Αυτοκινήτων.

11/1999 - 12/2001

Εισηγητής ενδοεπιχειρησιακών εξειδικευμένων σεμιναρίων με αντικείμενο τις «Σύγχρονες Τεχνικές Πωλήσεων – Διαπραγματεύσεις» σε Πωλητές και Διευθυντικά Στελέχη Πωλήσεων στις Επιχειρήσεις “Mπαταρίες ΓΕΡΜΑΝΟΣ”, Τσιμεντοβιομηχανία “INTERBETON” (Θυγατρική της ΤΙΤΑΝ Α.Ε.), Ηλιακοί Θερμοσίφωνες “ΜΑΛΤΕΖΟΣ”, Κυλινδρόμυλοι Λούλη, Μύλοι Αγ. Γεωργίου, ΝΗΡΕΥΣ Ιχθυοκαλλιέργειες Χίου, ΟΜΙΛΟΣ Χατζηιωάννου ΑΕΒΕ, Π.Δ. Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, Μπουτάρη Εμπορική ΑΕΒΕ, Μοσχολιός Χημικά Α.Ε., Κ. Α. ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ ΕΛΛΑΣ ΑΕΒΕ, Ν. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ Α.Ε., Ελληνικές Αλυκές Α.Ε.,UNILEVER S.A, NETCOM S.A., HELLENICA Α.Ε, ΜΟΤΟR OIL Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε., ΟΤΕ CONSULTING Α.Ε., SARA LEE HOUSE HOLD BODYCARE A.E. κ.ά.

09/1999 - 06/2000

Εισηγητής διεπιχειρησιακών σεμιναρίων σε Στελέχη Επιχειρήσεων της «Συστήματα Πληροφοριών Διοίκησης - Εκπαιδευτική» με αντικείμενο τις Σύγχρονες τεχνικές Πωλήσεων.

09/1998 - 12/1998

Εισηγητής σεμιναριακών μαθημάτων στο προσωπικό Πωλήσεων της εκδοτικής AL.DO (περιοδικά Leader, set moda, food & drinks, Αρχιτεκτονική και Διακόσμηση).

06/1998

Διοργανωτής και Βασικός Εισηγητής εξειδικευμένου σεμιναρίου 40 ωρών στο στελεχιακό δυναμικό Πωλήσεων της LEDRA PRESS. (FILMNET T.V., συνδρομητικό περιοδικό, εφημερίδα ΤΑ ΜΕΣΑ).

02/1998

Διοργανωτής και Εισηγητής Telemarketing και Πωλήσεων διάρκειας 60 ωρών στο προσωπικό των διεθνών ΚΕΝΤΡΩΝ ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑΤΟΣ «LIPOGEN».

12/1997 - 01/1998

Εκπαίδευση σε θέματα Πωλήσεων στο προσωπικό της «ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ» (ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΘΗΝΩΝ).

04/1997

Εκπαιδευτής σε σεμινάρια Τelemarketing και Πωλήσεων, διάρκειας 50 ωρών στο Προσωπικό της «ΕΘΝΟΚΑΡΤΑΣ» (ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ)

02/1997 - 04/1997

Διοργανωτής και Εισηγητής σεμιναρίου Προσωπικής Πώλησης και Ψυχολογίας των Πωλήσεων, διάρκειας 60 ωρών στα καταστήματα Λιανικής Πώλησης (ΑΝΑΝΑΣ)

03/1997 - 06/1999

Διοργανωτής και Εισηγητής σεμιναρίων Πωλήσεων συνολικής διάρκειας 100 ωρών στην Επιχείρηση Εισαγωγής και Εμπορίας α΄ υλών Ζαχαροπλαστικής και Αρτοποιείας «ΚΑΝΑΚΗΣ Γ.»

04/1996

Εισηγητής σεμιναρίου Telemarketing - Telesales διάρκειας 50 ωρών στο προσωπικό της ΕΘΝΟΚΑΡΤΑΣ Α.Ε.

1996 - 1997

Συνεργασία με την EΘΝODATA Α.Ε., θυγατρική του ομίλου της ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ, σε θέματα σχεδιασμού, οργάνωσης, συντονισμού και υλοποίησης εξειδικευμένων σεμιναριακών courses με αντικείμενο τις Πωλήσεις.

06/1996 - 12/1996

Εκπαιδευτής Πωλήσεων του Προσωπικού του Ι.Ι.Ε.Κ. ΑΚΜΗ, του Ε.Ε.Ο. και του UNIVERSITY OF WALES, SWANSEA. (Σύνολο συμμετεχόντων 35 άτομα).

03/1996 - 05/1996

Βασικός Εισηγητής Πωλήσεων σε ολοκληρωμένο Πρόγραμμα διάρκειας 100 ωρών, στην Εισαγωγική – Εξαγωγική Επιχείρηση ΜΙGΑΤΟ Α.Ε.

1994 - 1996

Εισηγητής ενδοεπιχειρησιακών σεμιναρίων Τεχνικών Πωλήσεων. Συνεργασία με Κ.Ε.Κ. ΕRGOPLAN, ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ, ΞΥΝΗ κ.ά.

05/1995 - 10/1995

Σύμβουλος Πωλήσεων Ομίλου Ξυνή και Εισηγητής Πωλήσεων εξειδικευμένης θεματολογίας του Προσωπικού του Ομίλου (Σύνολο συμμετεχόντων 60 άτομα).

03/1994 - 09/1994

Εκπαιδευτής Πωλητών – Πωλητριών Υπηρεσιών του «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΞΥΝΗ» (Σύνολο συμμετεχόντων 50 άτομα).