Στρατηγικός αναπροσδιορισμός της λειτουργίας των πωλήσεων και σύγχρονη επιχείρηση, Η Ναυτεμπορική

Πώληση είναι ο συνδετικός κρίκος που ενώνει τον κόσμο των Επιχειρήσεων με τις διαφαινόμενες ή μη, ωστόσο πραγματικές, ανάγκες και απαιτήσεις της κοινωνίας.

Η διαδικασία της σύγχρονης πώλησης, από μόνη της εκφράζει μια νέα φιλοσοφία (concept) που αντιπροσωπεύει ένα καινούργιο τρόπο συμπεριφοράς-νοοτροπίας αγοραστού, μια αλλαγή στάσης – προσέγγισης από πλευράς πωλητού, υιοθετώντας γενικά ένα «στυλ πωλήσεων» σύγχρονο, μοντέρνο, ευέλικτο και αποτελεσματικό.

Ο σημερινός πωλητής δεν είναι ένας απλός πωλητής, επιβάλλεται θα’ λεγα  να είναι ένας ολοκληρωμένος Μάνατζερ με γνώσεις τεχνικές, εμπειρία και αυξημένες αντιληπτικές ικανότητες, και τούτο γιατί έτσι τον θέλει η αγορά, έτσι τον αποδέχεται η κοινωνία. Οι Επιχειρήσεις δεν μπορεί να παραμένουν αδιάφορες στις ραγδαίες μεταστροφές και διαρκώς αυξανόμενες σε όγκο και ποιότητα μεταβολές της κοινωνίας. Πριν από μια εικοσαετία μοναδική τους επιδίωξη, όπως αυτή προσδιορίζονταν με βάση το στρατηγικό τους προσανατολισμό, ήταν η συνύπαρξή τους στο Επιχειρησιακό περιβάλλον. Με το πέρασμα όμως των χρόνων κατανόησαν ότι δεν αρκεί μόνον η παρουσία τους στο παιχνίδι των Επιχειρήσεων αλλά έπρεπε να μάθουν και να παίζουν καλά.

Η δεκαετία του ’90 κληρονόμησε στις Επιχειρήσεις ένα ιδιαίτερα πολύπλοκο, έντονα ανταγωνιστικό και αυξημένων απαιτήσεων περιβάλλον που απαιτεί Οργάνωση, Διοίκηση, σωστό Προγραμματισμό, ευέλικτη ηγεσία και εφαρμογή ελεγκτικών, του παραγωγικού έργου, διαδικασιών ως προαπαιτούμενα όχι πλέον της συνύπαρξης ή της καθιέρωσης των Επιχειρήσεων αλλά της «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΟΧΗΣ». Επιβάλλεται από πλευράς τους ο εκσυγχρονισμός, η έρευνα και η μελέτη των νέων δεδομένων της αγοράς καθώς επίσης η στελέχωση των νευραλγικών τμημάτων πωλήσεων με άξια στελέχη, ικανά να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές προκλήσεις της αγοράς, να προτείνουν λύσεις, να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να μεταφέρουν μηνύματα που θα υποδείξουν στρατηγικές επιβίωσης και στρατηγικές νίκης. Αλλαγή λοιπόν της στρατηγικής πλεύσης και των τακτικών κινήσεων μιας Σύγχρονης Επιχείρησης με στόχο το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, στο λιγότερο δυνατό χρόνο με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.

Η συνεχής εκπαίδευση και επιμόρφωση θα συμβάλλει ουσιαστικά αφενός μεν σε αποτελεσματικότερες παρουσιάσεις πωλήσεων και άρα καλύτερα και γρηγορότερα αποτελέσματα από πλευράς πωλητών, αφετέρου δε στην υιοθέτηση μιας νέας στρατηγικής φιλοσοφίας προσέγγισης της αγοράς με νέους κώδικες συμπεριφοράς και επικοινωνίας που θα οδηγήσουν σε ανατροπή του υπάρχοντος status quo των πωλήσεων.

Τι σημαίνει όμως αλλαγή στο υπάρχον status quo των πωλήσεων;

Σημαίνει τη ριζική, καταλυτική αλλαγή του τρόπου πωλήσεων και της υπάρχουσας συμπεριφοράς που επικοινωνούμε με την αγορά. Η έμφαση δεν εστιάζεται πλέον στην τακτική «του βιασμού της θέλησης του άλλου» με σκοπό να πουλήσουμε και μόνο να πουλήσουμε, μιλώντας και πιστεύοντας ότι επιχειρηματολογούμε αδιάκοπα, πλατειάζοντας και απεραντολογώντας ανούσια.

Η διαδικασία σήμερα έχει αποκτήσει χαρακτήρα καθαρά συμβουλευτικό, συμμετοχικό, με έναν Επιστημονικό Συνεργάτη Πωλήσεων που έχει μάθει να ακούει, να ερωτά, να συμβουλεύει, να κατευθύνει και να επιτυγχάνει στο τέλος αυτό που θέλει, ήρεμα, απλά με low profile στυλ, με τρόπο έντεχνο και μεθοδολογία αποτελεσματική.

Γνωρίζει καλά αυτός ο Συνεργάτης Πωλήσεων ότι πρέπει να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στο after sales service, στην πειστικότητα και τεκμηρίωση των επιχειρημάτων του και τούτο γιατί μόνο κάτω από αυτές τις προϋποθέσεις θα διασφαλίσει υγιείς Πωλήσεις και Πωλήσεις του Μέλλοντος.