Συναισθηματικά έξυπνες επιχειρήσεις, Η Ναυτεμπορική

Το σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον έχει να αντιμετωπίσει αδιαμφισβήτητα πολλές προκλήσεις, οι οποίες απαιτούν μια ιδιαίτερη φιλοσοφία και μια ξεχωριστή δυναμική από πλευράς των επιχειρήσεων, που θα ανοίξουν νέους ορίζοντες και δρόμους στην προσπάθεια για περαιτέρω διεθνοποίηση, συνεχή διαφοροποίηση, οργανωμένη εντατικοποίηση και στοχευόμενη εξειδίκευση.

Η λογική της παγκοσμιότητας αναγκαστικά ανακατανέμει ρόλους και μερίδια στην αγορά, «γεννά» προκλήσεις και ευκαιρίες, αλλά ενέχει και σοβαρούς κινδύνους, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε επιχειρηματικό άνοιγμα προϋποθέτει περίσκεψη, σύνεση, νηφαλιότητα, σοβαρή αξιολόγηση της κατάστασης και εμπνευσμένη μακροχρόνια στρατηγική.

Η χώρα μας, από την ένταξή της στην ΟΝΕ, βρίσκεται σε τροχιά διαρκούς ανάπτυξης, αφενός με την επίτευξη υλοποίησης των διαρθρωτικών αλλαγών που χρειάζεται να γίνουν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και αφετέρου με την ανάληψη σοβαρής και επιτυχημένης δράσης της ιδιωτικής επιχειρηματικότητας. Όλοι οφείλουν να κατανοήσουν -και περισσότερο οι πολιτικοί μας- ότι η εξωστρέφεια και η διεθνοποίηση των επιχειρήσεων, στο πλαίσιο υλοποίησης των στρατηγικών αναπτυξιακών σχεδίων τους, δεν άπτονται μόνο των προτεραιοτήτων που θέτει η επιχειρηματική κοινότητα στη χώρα μας, αλλά πρωτίστως είναι υπόθεση και της πολιτικής κοινότητας, μιας και είναι η ασφαλέστερη εγγύηση για το μέλλον της ελληνικής οικονομίας. Αξίζει να αναφερθεί ότι στις χώρες της αποκαλούμενης Νέας Ευρώπης δραστηριοποιούνται επιτυχώς σήμερα πάνω από 3.500 ελληνικές επιχειρήσεις με επενδυμένα κεφάλαια άνω των 12 δισ. ευρώ (το 6% του ελληνικού ΑΕΠ) σε μια αγορά 250.000.000 πολιτών.

Θεμέλιοι λίθοι της νέας επιχειρηματικής στρατηγικής του 21ου αιώνα που διανύουμε είναι, πρώτον, η καινοτομία σε όλα τα επίπεδα επιχειρηματικής δράσης (προϊόντα, χρήσεις, κανάλια προώθησης και δίκτυα διανομής, εμπορική πολιτική, συγκριτικά πλεονεκτήματα, χρήση νέων τεχνολογιών) και, δεύτερον, η αξιοποίηση του ανθρώπινου παράγοντα, η διασφάλιση της μέγιστης απόδοσης του οποίου ουσιαστικά προστατεύει την επένδυση, δηλαδή τον επιχειρηματία.

Οι έξυπνες συναισθηματικά επιχειρήσεις είναι αυτές που η οργανωσιακή τους κουλτούρα επιτρέπει την αντιμετώπιση του στελεχικού τους δυναμικού ως σοβαρής επένδυσης για το μέλλον και όχι μέσα από τη στενή και μονομερή αντιμετώπιση του κόστους. Οι έξυπνες συναισθηματικά επιχειρήσεις, τέλος, είναι αυτές που γνωρίζουν πώς να επιλέγουν αλλά και πώς να κρατούν τα σωστά και ικανά στελέχη, που θα συνδέσουν την προσωπική τους εξέλιξη με την εξέλιξη, την πορεία και τις προοπτικές της επιχείρησης.