Marketing και πωλήσεις μέσω τηλεφώνου, Η Ναυτεμπορική

Όταν μιλάμε για το telemarketing, μιλάμε για μια νέα μορφή μάρκετινγκ που -κάνοντας χρήση της πλέον σύγχρονης μεθόδου τηλεπικοινωνιών, δηλαδή του τηλεφώνου- στοχεύει στην επίτευξη άμεσων αποτελεσμάτων πωλήσεων ή στη δημιουργία προϋποθέσεων για μελλοντικές πωλήσεις. Στόχος της τηλεφωνικής επικοινωνίας είναι όχι κατ' ανάγκη η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών, αλλά κυρίως η πώληση της συνάντησης. Τούτο σημαίνει ότι χρειάζεται προετοιμασία, τακτική, παρουσίαση, χειρισμός αντιρρήσεων κ.ά. Το τηλέφωνο είναι ένα εργαλείο επικοινωνίας άρρηκτα συνδεδεμένο με την καθημερινότητα της ζωής μας, που διαμεσολαβεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να υλοποιούνται στην πράξη οι εταιρικοί στόχοι που έχουν τεθεί ως μέρος ενός ευρύτερου και οργανωμένου σχεδίου telemarketing. Είναι το εργαλείο που αντισταθμίζει τη στέρηση της προσωπικής επικοινωνίας. Είναι η φωνή μας, που χρειάζεται χρώμα και χαμόγελο. Η απουσία οπτικής επαφής και επικοινωνίας αντισταθμίζεται από τη δυνατότητα ελεύθερης δημιουργικής έκφρασης και διατύπωσης επιχειρημάτων από πλευράς telemarketer.

Τυχόν αδυναμίες που αφορούν τη σωστή προετοιμασία, είτε αυτή έχει να κάνει με την εξωτερική εμφάνιση είτε με την καρτέλα του δυνητικού πελάτη, αντισταθμίζονται επίσης από ένα διεισδυτικό και επηρεαστικό σενάριο telemarketing, που λειτουργεί κάνοντας χρήση λέξεων-εκφράσεων κλειδί στο κοινό που το ενδιαφέρει. Η διαδικασία του telemarketing, ενώ φαίνεται αρχικά απλή, ωστόσο απαιτεί υψηλό βαθμό εξειδίκευσης, αυστηρό επαγγελματισμό, κατάλληλη προετοιμασία και προσωπική οργάνωση. Οι πωλήσεις μέσω τηλεφώνου τα τελευταία 5 χρόνια γνωρίζουν εντυπωσιακή άνοδο. Όλα πλέον είναι δυνατό να πουληθούν από το τηλέφωνο ή μέσω της χρήσης των κατάλληλων τεχνικών, ώστε να γίνει η προετοιμασία για το κλείσιμο της προσωπικής συνάντησης που είναι πιθανό να «φέρει» την πώληση, π.χ. υπηρεσίες τραπεζών, ασφαλιστικές, είδη οικιακού εξοπλισμού, προϊόντα fast moving(αναλώσιμα, κινούμενα με γρήγορη έξοδο από το ράφι), εκπτωτικά προϊόντα κ.ά.

Μέσω της δραστηριότητας telemarketing, αφενός επιτυγχάνεται δραστική μείωση του κόστους των πωλήσεων και αφετέρου είναι μιας πρώτης τάξης ευκαιρία για συλλογή χρήσιμων πρωτογενών ερευνητικών στοιχείων της αγοράς σχετικά με την κατάσταση του ανταγωνισμού. Επίσης, οι βάσεις δεδομένων πελατών καλύπτουν επικοινωνιακές ανάγκες και επιτρέπουν τη διαχείριση χρήσιμων πληροφοριών, ώστε η στρατηγική telemarketing  να καθίσταται περισσότερο επικεντρωμένη και αποτελεσματική ως προς την επίτευξη του τελικού στόχου. Σε κάθε περίπτωση, ο επαγγελματίας telemarketeer βιώνει μια μοναδική εμπειρία αγοράς, μέσω δε των πληροφοριών  που συλλέγει, συμβάλλει στη σχεδίαση μιας εταιρικής στρατηγικής κατά το δυνατόν αντιπροσωπευτικής και ολοκληρωμένης, που θα οδηγήσει με επιτυχία στην υλοποίηση των εταιρικών στόχων.