Τέσσερις διαχρονικές στρατηγικές επικράτησης και υπεροχής, Η Ναυτεμπορική
Στη σημερινή ανταγωνιστική κατάσταση στην αγορά, όλες οι επιχειρήσεις αναζητούν την υιοθέτηση έξυπνων στρατηγικών υπεροχής, που καλλιεργούν σχέσεις εμπιστοσύνης, «χτίζουν» διαχρονικές σχέσεις με τους πελάτες και προβάλλουν με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο τα συγκριτικά-διαφοροποιητικά στοιχεία των προϊόντων, συγκρινόμενα με τον ανταγωνισμό, οριοθετώντας έτσι ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα. Οι τέσσερις αυτές στρατηγικές, που είναι απαραίτητο να ταυτίζονται με τη φιλοσοφία και την εταιρική ταυτότητα, να ενσωματώνονται στην κουλτούρα της επιχείρησης, είναι:
1. Η στρατηγική «χτισίματος» σχέσης εμπιστοσύνης-προοπτικής με τους πελάτες που να αντέχει στο χρόνο.
Τούτο διασφαλίζεται μέσα από την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου συστήματος τακτικών επισκέψεων-επαφών, με την εξασφάλιση του δικαιώματος γνωστοποίησης οιουδήποτε προβλήματος έχουν οι πελάτες ή τυχόν δυσαρέσκειας που επιθυμούν να εκφράσουν, καθώς και με τη διαφορετική αντίληψη που υπάρχει στο θέμα της ποιοτικής εξυπηρέτησης.
2. H στρατηγική της «προστιθέμενης αξίας» στον πελάτη
Η αποσπασματική σύγκριση σε επίπεδο τιμής με τον ανταγωνισμό δεν αποτελεί από μόνη της κριτήριο αγοραστικής επιλογής ή μη από τον πελάτη. Η σύγκριση σήμερα γίνεται στη βάση μιας σειράς ορθολογικών κριτηρίων, που προσφέρουν προστιθεμένη αξία στον καταναλωτή, στο βαθμό όμως που το αντιλαμβάνεται και ο ίδιος. Τα κριτήρια αυτά, που συνυπολογίζει μία σύγχρονη επιχείρηση στη διαμόρφωση της στρατηγικής προστιθέμενης αξίας, περιλαμβάνουν: την ποιότητα, τη μεγάλη ποικιλία, τη συνέπεια και ευελιξία, την αξιοπιστία και την τελική, διαρκή ικανοποίηση του πελάτη σε όλες τις φάσεις της πώλησης και τις μετά την πώληση παροχές.
3. Η στρατηγική συγκέντρωσης των πελατών
Η στρατηγική της αύξησης του μεριδίου μας στο κατάστημα του πελάτη (σημείο πώλησης) ευνοεί αφενός τους πελάτες, γιατί τους δίνεται η δυνατότητα για προώθηση ολοκληρωμένων λύσεων και συστημάτων προτύπων εξυπηρέτησης, και αφετέρου την επιχείρηση, γιατί επιτυγχάνει οικονομίες κλίμακας και ενισχύει τη διαπραγματευτική της δύναμη στον πελάτη.
4. Η στρατηγική «τελειοποίησης» του συστήματος εξυπηρέτησης πελατών
Τούτο σημαίνει, για παράδειγμα, «από τη λήψη της παραγγελίας, εντός μίας ώρας ενημέρωση για την ακριβή ημερομηνία παράδοσης». Είναι βέβαιο ότι το ολοκληρωμένο σύστημα άμεσης και ποιοτικής εξυπηρέτησης ειλικρινά το απολαμβάνουν οι πελάτες.