Ο πόλεμος ελέγχου στην συνομιλία πωλητή - πελάτη, Η Ναυτεμπορική
Η μάχη για την εξασφάλιση του ελέγχου της συνομιλίας μεταξύ πωλητή-πελάτη είναι σπουδαία και επηρεάζει άμεσα στην κατεύθυνση είτε επίτευξης των αναμενόμενων αποτελεσμάτων πωλήσεων από την πλευρά του πωλητή είτε αγοραστικής ικανοποίησης από την επιτυχή διαπραγματευτική συμφωνία από την πλευρά του πελάτη. Οι δύο αυτές αντιμαχόμενες πλευρές αναλύονται ως εξής:
-
Ο συνεργάτης πωλήσεων επιδιώκει να πει στον υποψήφιο πελάτη εκείνα τα επιχειρήματα πωλήσεων που πιστεύει ότι θα τον πείσουν να εκδηλώσει συμπεριφορά αγοράς.
-
Ο υποψήφιος πελάτης επιθυμεί να μάθει για το προϊόν τα στοιχεία εκείνα (πλεονεκτήματα, χαρακτηριστικά) που κατά την προσωπική του εκτίμηση είναι εκείνα που πρέπει να ξέρει.
Τελικά, όμως, τα επιχειρήματα που θα αναπτύξει ο πωλητής είναι εκείνα που θα πείσουν τον πελάτη ή ακόμη τα στοιχεία εκείνα που θέλει να μάθει ο πελάτης είναι αυτά που πραγματικά πρέπει να γνωρίζει; Ή είναι αυτά που πιστεύει, π.χ. λόγω ελλιπούς πληροφόρησης, ότι πρέπει να γνωρίζει; Βασικοί τρόποι για την εξασφάλιση από τον πωλητή του ελέγχου της συνομιλίας είναι:
-
Η πρόσκληση του αγοραστικού ενδιαφέροντος, που έχει να κάνει με ένα μακροπρόθεσμο στόχο που σχετίζεται με το κύρος, την αξιοπιστία, τη φήμη, τη διαρκή εξυπηρέτηση και το επώνυμο εμπορικό όνομα που εγγυάται όλα τα προηγούμενα και που αντανακλά σε μια επιτυχημένη εμπορική διαδρομή πολλών χρόνων.
-
Η ικανοποίηση των βασικών αναγκών του ενδιαφερόμενου πελάτη, που έχει να κάνει με έναν άμεσο βραχυπρόθεσμο στόχο, μιας και ο πελάτης απολαμβάνει τα οφέλη του προϊόντος και ικανοποιεί την ανάγκη από τη χρήση του άμεσα με την επιλογή αγοράς του προϊόντος.
-
Η υποβολή ερωτήσεων σε όλη τη διαδικασία των διαλόγων πωλήσεων για ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος αγοράς του υποψήφιου πελάτη, πλήρη κατανόηση του περιεχομένου της παρουσίασης πωλήσεων και διαφοροποίηση της μοναδικότητας του συγκεκριμένου προϊόντος.
-
Η υποστηρικτική διάθεση του πωλητή απέναντι στον υποψήφιο πελάτη για παροχή βοήθειας και συνεχούς ενημέρωσης αναφορικά με τα μοναδικά οφέλη του προϊόντος.