Στρατηγικές οικοδόμησης μάρκας σε δυσχερή συγκυρία, Η Ναυτεμπορική

Κάτι που είναι ιδιαίτερα δύσκολο  σε δυσχερή οικονομική συγκυρία είναι η προσπάθεια επικοινώνησης και διαφοροποίησης του προϊόντος, το «χτίσιμο» της μάρκας. Σε μια τέτοια συγκυρία, η εφαρμοζόμενη Στρατηγική ίσως τώρα να μην επιτρέπει την επιλογή διαφημιστικών μέσων πολυέξοδων όπως η τηλεόραση ή ακόμα προωθητικών ενεργειών και δράσεων που απαιτούν υψηλό κόστος.

Η Στρατηγική επιλογή μας πρέπει τώρα να συμβαδίζει με τα δεδομένα της εποχής της «Νέας Οικονομίας», στην κατεύθυνση της παροχής ολικής αξίας στον πελάτη με το «χτίσιμο» μιας μάρκας-συμβόλο που δημιουργεί αξία, υπερβαίνει το στενό λειτουργικό της ρόλο και «περνά» στην προσωπικότητα των πελατών. Το σύγχρονο branding αφορά τη διαδικασία ανάπτυξης και αξιοποίησης του συναισθηματικού και συμβολικού μέρους της αξίας ενός προϊόντος, αξίας που συνιστά κυρίαρχο λόγο στην επιλογή μιας αγοραστικής απόφασης. Η οικοδόμηση της μάρκας-σύμβολο είναι αποτέλεσμα σύζευξης συναισθηματικής και βιωματικής σχέσης που αντανακλά αυθεντικότητα και πρωτοτυπία, γίνεται δε με τους εξής τρόπους:

  • με τα διοικητικά στελέχη και τους Πωλητές της Εταιρείας

  • με τα κατώτερα στελέχη και τους εργοδηγούς της Εταιρείας

  • με τα δημιουργικά σύμβολα, τα λογότυπα, το εμπορικό σήμα κ.ά.

  • τον ομοιόμορφο τρόπο ένδυσης

  • την ομοιογενή συμπεριφορά του Προσωπικού στην επαφή με του πελάτες Εννοιες όπως διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, μερίδιο αγοράς που μας ανήκει για πάντα, προσφερόμενο προϊόν με δυνατή υποστήριξη από τη μια και ελλιπείς προδιαγραφές από την άλλη, δεν βρίσκουν σήμερα ανταπόκριση σε ένα περιβάλλον με δυνητικούς πελάτες υποψιασμένους και αρκετά πληροφορημένους που αναζητούν συνεχώς αποδείξεις και όχι ενδείξεις, με απαιτήσεις διαρκώς αναπτυσσόμενες και αυξημένες, με συνεχή αναζήτηση διαφοροποίησης και μοναδικής προστιθέμενης αξίας.

Και εδώ η συμβολή του branding είναι καθοριστική  όχι μόνο στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας αλλά και στη δημιουργία προϋποθέσεων εξασφάλισης διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.