Πωλήσεις: Λάθη προς αποφυγή σε περιόδους κρίσεις, Η Ναυτεμπορική
Στη σύγχρονη εποχή της πολυπλοκότητας, της ραγδαίας ανάπτυξης της τεχνολογίας, της επέλασης της πληροφορίας, της αβεβαιότητας και του αυξημένου ρίσκου, καθώς και των διαδοχικών κρίσεων που αντιμετωπίζει η αγορά, είναι ανάγκη το τμήμα πωλήσεων -ως δυναμική λειτουργία στο επιχειρησιακό περιβάλλον- να επαναπροσδιορίσει τη στάση του και να επανατοποθετήσει το ρόλο του, προκειμένου να αμβλύνει τις εντάσεις και τους «κραδασμούς» μιας οικονομικής κρίσης που αναπόφευκτα επηρεάζει τη συμπεριφορά και τις αγοραστικές διαθέσεις του καταναλωτικού κοινού.
Ποια είναι τα λάθη εκείνα που πρέπει να αποφεύγει, ωστόσο, ένας πωλητής, όταν η αγορά βρίσκεται σε παρατεταμένη κρίση;
- Τα εμφανή λάθη προσωπικής οργάνωσης και προγραμματισμού που δεν επιτρέπουν σωστή εκτίμηση και αντιμετώπιση της δύσκολης συγκυρίας, με αρνητικές συνέπειες στη στρατηγική χειρισμού συγκεκριμένων πελατών.
- Η χρονοκαθυστέρηση στη λήψη αποφάσεων σε κρίσιμες χρονικές στιγμές, που επηρεάζει ουσιαστικά την εξέλιξη και το αποτέλεσμα μιας πώλησης.
- Ο εντοπισμός και η αξιοποίηση της κατάλληλης χρονικής στιγμής για δημιουργία θετικών συνειρμών πωλήσεων συνιστούν προσωπικό πλεονέκτημα του πωλητή.
- Η αδυναμία σωστής επικοινωνίας και μετάδοσης μηνυμάτων με σαφήνεια, καθαρότητα, απλότητα και πληρότητα, ώστε να υπάρξει η αναμενόμενη αντίδραση από τον υποψήφιο αγοραστή (δέκτης μηνυμάτων), που θα οδηγηθεί σε εκδήλωση συμπεριφοράς αγοράς.
- Η απουσία δημιουργικής σκέψης και φαντασίας καθώς και ικανότητας σχεδιασμού, δηλαδή δυνατότητας προέκτασης στο μέλλον.
- Η έλλειψη αυτοϋποκίνησης του συνεργάτη πωλήσεων ως αποτέλεσμα αυτοκριτικής διάθεσης, καθώς και εντοπισμού λαθών και παραλείψεων στην άσκηση της τέχνης των πωλήσεων.
- Η αυτοϋποκίνηση πρέπει να γίνεται τόσο για γενικότερους λόγους επαγγελματικής δεοντολογίας όσο και για λόγους προσήλωσης στην υπάρχουσα επαγγελματική δραστηριότητα που εκτελεί ο πωλητής.