Η σύγχρονη φιλοσοφία της πώλησης, Η Ναυτεμπορική
Στη σύγχρονη εποχή δεν υπάρχει χώρος για πιεστικές μεθόδους πώλησης, πρακτική που υπήρχε στο παρελθόν και απέβλεπε σε μια βραχυπρόθεσμη σχέση, βοηθώντας στην ουσία τον πελάτη να λάβει μια ορισμένη αγοραστική απόφαση. Ο πιεστικός πωλητής έχει δώσει τη θέση του σε αυτόν που παρέχει λύσεις και συμβουλές στον πελάτη - πολίτη - καταναλωτή. Ο σύγχρονος αυτός πωλητής οφείλει να αντιλαμβάνεται έγκαιρα και να αποδέχεται το γεγονός ότι κάποιος πελάτης μπορεί να μην έχει μια ορισμένη εκπεφρασμένη ανάγκη. Στην αντίθετη περίπτωση πρέπει να διαισθάνεται την επιθυμία του πελάτη και να κινείται στο κλείσιμο της πώλησης. Αυτό το πετυχαίνει με το να απευθύνεται με επιχειρήματα στο μυαλό και την καρδιά του πελάτη, παρέχοντας τα οφέλη εκείνα που θα τον πείσουν ότι τα χρήματά του, ο χρόνος και η προσπάθειά του πιάνουν τόπο, με στόχο τη δημιουργία μιας αποδοτικής και μακροχρόνιας σχέσης. Στην κατεύθυνση αυτή είναι σημαντικό να υπογραμμίσει κανείς ότι όλα τα στελέχη και οι εργαζόμενοι μιας επιχείρησης οφείλουν να αναγνωρίζουν ότι συμμετέχουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στη διαδικασία της πώλησης των προϊόντων. Πώληση που δικαιολογεί και την τελική ύπαρξη της επιχείρησης.
Το παιχνίδι της ζωής δε διαφέρει διόλου από το παιχνίδι των πωλήσεων. Είναι το ίδιο δύσκολο, κοπιαστικό, αγχωτικό, ψυχοφθόρο και επικίνδυνο, που μπορεί εύκολα να σε οδηγήσει σε ατραπούς και πρωτόγνωρα αδιέξοδα. Είναι όμως εξίσου ενδιαφέρον, σαγηνευτικό, διασκεδαστικό και μαγευτικό. Και μήπως όλα αυτά τα συναισθήματα και τις καταστάσεις δεν τα ζεις σε μια μοναδική στιγμή πώλησης; Αν, αλήθεια, αντιληφθούμε έγκαιρα τι συμβαίνει, όσον αφορά τις δυσκολίες και τα προβλήματα, τότε μπορούμε εύκολα να χαράξουμε μια νέα στρατηγική, να αλλάξουμε πορεία και να αντισταθμίσουμε τα αδιέξοδα με συναισθήματα χαράς και ανακούφισης, τα οποία είναι έτοιμα να πλαισιώσουν τη σημαντική επιτυχία που ήδη καταφέραμε. Υπάρχει ένα σοβαρό δίλημμα στις πωλήσεις, που υποστηρίζει ότι οι πωλητές είτε αγαπούν τόσο πολύ τους ανθρώπους είτε από ανάγκη έχουν μάθει να συναλλάσσονται μαζί τους προκειμένου να πετύχουν το στόχο τους.
Αν προσπεράσουμε την υπερβολή της πρώτης εκτίμησης και στραφούμε στους υποστηρικτές της δεύτερης άποψης, θα κατανοήσουμε, με μια δεύτερη ανάγνωση, ότι η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Από τη στιγμή που είναι δεδομένη η ύπαρξη συγκεκριμένων αγοραστικών αναγκών στους ανθρώπους και καλύπτονται με ποικίλους τρόπους στην αγορά, γι' αυτόν ακριβώς το λόγο παρεμβαίνουμε ως λύση για την ικανοποίηση αυτών των αναγκών, όπου μέσα από τη διαδικασία των συναλλαγών διαμορφώνονται ζεστές ανθρώπινες σχέσεις με προοπτική και ενδιαφέρον. Απώτερος στόχος δεν είναι μόνο να μεγιστοποιήσουμε τα αποτελέσματα των πωλήσεων και να αυξήσουμε την κερδοφορία της επιχείρησης, αλλά και η ικανοποίηση που θα πάρουμε από την επίτευξη μιας νέας επιτυχημένης συνεργασίας, από την προσθήκη ενός ακόμη πελάτη στο ήδη υπάρχον πελατολόγιό μας. Και όλα τούτα ως αποτέλεσμα υιοθέτησης και εφαρμογής σύγχρονων και πρωτοποριακών μεθόδων πωλήσεων, με διακριτά στοιχεία ορθής επιχειρηματολογίας, τεκμηρίωσης και διαπραγμάτευσης.