Οι έξυπνες εταιρικές τεχνικές, Η Ναυτεμπορική
Το σημερινό επιχειρησιακό περιβάλλον ασφυκτιά από την ένταση του ολοένα αυξανόμενου -κατά βάση εισαγόμενου, αλλά και εγχώριου - ανταγωνισμού προϊόντων και υπηρεσιών, τόσο σε επίπεδο ποιότητας, κόστους και εναλλασσόμενων πρότυπων μεθόδων εξυπηρέτησης όσο και σε επίπεδο εταιρικής στρατηγικής, φιλοσοφίας και εταιρικής κουλτούρας. Οι έξυπνες εταιρικές στρατηγικές του μέλλοντος οφείλουν να είναι προσανατολισμένες σε ένα μονοσήμαντο στόχο, που είναι η συνεχής αναδημιουργία προϋποθέσεων καινοτομίας και διαφορετικότητας σε νέα προϊόντα και νέους τρόπους διαχείρισης της στρατηγικής σκέψης. Οι σύγχρονες αντιλήψεις απαιτούν πλέον την υιοθέτηση νέων στρατηγικών, που ενσωματώνουν τη διεθνοποίηση της επιχειρηματικής πρωτοβουλίας, τη διαφοροποίηση προϊόντων και υπηρεσιών, την εντατικοποίηση των εσωτερικών λειτουργιών της επιχείρησης, καθώς και την εξειδίκευση σε συγκεκριμένους τομείς της αγοράς, που συνιστά και εταιρικό συγκριτικό πλεονέκτημα.
Οι αλλαγές είναι ραγδαίες, θα λέγαμε κοσμογονικές, και ως εκ τούτου η προσαρμογή στα νέα κάθε φορά δεδομένα αδήριτη ανάγκη.Η πρόσβαση στην πληροφορία και η αξιοποίησή της για άντληση πρωτογενών ή δευτερογενών στοιχείων που θα βοηθήσουν στη χάραξη στρατηγικής αποτελεί έναν πάγιο επιχειρησιακό στόχο, που πρέπει να υπηρετείται με συνέπεια και εμμονή από το στελεχικό δυναμικό της επιχείρησης. Η λογική του αυτονόητου, που δυστυχώς δεν ισχύει σε πολλές επιχειρήσεις, είναι αυτή που θα θωρακίσει τη σύγχρονη επιχείρηση, ώστε να αποφύγει περαιτέρω συρρίκνωση των εργασιών της, να μην οδηγηθεί σε οικονομικό μαρασμό, απαξίωση και παρακμή. Η μεθοδολογία παραγωγής νέων έξυπνων ιδεών αγγίζει και αφορά όλες τις λειτουργίες μιας σύγχρονης επιχείρησης, π.χ. το μάνατζμεντ κορυφής, την ηγεσία, το μάρκετινγκ, τις πωλήσεις, την επικοινωνία, όπου για κάθε μία από αυτές αναλύονται συγκεκριμένα βήματα και ενέργειες-δράσεις, που θα εξασφαλίσουν ανθεκτικότητα σε ενδεχόμενη ή υπάρχουσα κρίση και θα αναδείξουν τη δυναμική υπεροχής σε δύσκολες ενδιάμεσες μεταβατικές περιόδους.
Το σημαντικότερο, όμως, από όλα είναι να διαφυλαχθούν η αποστολή και το σύστημα αξιών της επιχείρησης, ώστε να επαναδιατυπωθούν με μεγαλύτερη σαφήνεια οι προσδοκώμενοι σκοποί και στόχοι μέσα από την επιδίωξη ενός νέου έξυπνου οράματος σε ένα νέο, πιθανόν περισσότερο ελκυστικό και ενδιαφέρον, πεδίο δράσης που ενδεχόμενα θα προκύψει.