5ο Συνέδριο Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ): "Retailing: Innovative Strategies to Stay Ahead", Επιστημονικό Marketing

Έμφαση στις καινοτόμες Στρατηγικές του Σύγχρονου Λιανεμπορίου δίνει το 5ο Συνέδριο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) που θα λάβει χώρα στις 5 Ιουνίου 2008 στο «Athenaeum Intercontinental». Ο Αντώνης Ζαΐρης, Γενικός Διευθυντής του ΣΕΛΠΕ, αναλύει στο Ε.Μ. –Χορηγό Επικοινωνίας του Συνεδρίου– τα πλεονεκτήματα της φετινής συμμετοχής.

Σκεφτήκαμε να κάνουμε ένα Συνέδριο που να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες εκπαίδευσης και μάθησης των σύγχρονων τεχνικών Λιανεμπορίου. Το Συνέδριό μας φέτος θα είναι περισσότερο επικεντρωμένο στο Λιανεμπόριο, γι' αυτό και το θέμα του είναι «Retailing: Innovative Strategies to stay ahead», δηλαδή, «Καινοτόμες Στρατηγικές για να προχωρήσει μπροστά το Λιανεμπόριο».

Σε συνεργασία, λοιπόν, με την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Marketing και την Ελληνική Ακαδημία Marketing, της οποίας Πρόεδρος είναι ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Γιώργος Αυλωνίτης, στόχος μας είναι να ενημερώσει τα μέλη του και όσους έχουμε την τύχη να είναι μαζί μας αναφορικά με τις Σύγχρονες Τάσεις και Εξελίξεις που ακολουθεί το Λιανεμπόριο παγκοσμίως, πώς αυτές οι τάσεις και οι εξελίξεις θα επηρεάσουν την αγορά, αλλά και πώς, από την άλλη, οι επιχειρήσεις θα μπορέσουν να ενσωματώσουν αυτές τις καινοτόμες στρατηγικές στη λογική των εταιρειών που δραστηριοποιούνται και αναπτύσσονται στον ελληνικό χώρο, εξήγησε ο κ. Ζαΐρης.

Και συνέχισε: «Το Λιανεμπόριο είναι ένας Δυναμικός Κλάδος της οικονομίας, ο πλέον δυναμικός, με ποσοστό πάνω από 25% που δημιουργεί και αναπαράγει θέσεις εργασίας, με προβλεπόμενες επενδύσεις πάνω από 400.000.000 ευρώ σε νέες αγορές την επόμενη 4ετία στις χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης και σε άλλες χώρες του εξωτερικού.

Ο ΣΕΛΠΕ συμμετέχει σε όλα τα όργανα διαβούλευσης, είναι συνομιλητής με το Υπουργείο Ανάπτυξης και με τα υπόλοιπα παραγωγικά υπουργεία, ζητείται η άποψή του και η γνώμη του, είναι σύμβουλος της Κυβέρνησης και φιλοδοξεί ακόμα περισσότερο να τον συμβουλεύεται η Κυβέρνηση σε θέματα λειτουργίας των αγορών, συμβάλλοντας έτσι στην επίλυση αυτών των θεμάτων, τα οποία προκύπτουν μέσω συναινετικών διαδικασιών».

Όσον αφορά τις ενότητες του Συνεδρίου, ο κ. Ζαΐρης ανέφερε: «Η πρώτη θεματική ενότητα αφορά το "Retail Atmospherics". Σήμερα ζούμε στην οικονομία της εμπειρίας και τη λογική της ατμόσφαιρας μέσα στα καταστήματά μας, άρα θα αναλυθούν οι διάφορες τάσεις και κατά πόσο αυτά τα atmospherics ικανοποιούν τον καταναλωτή και δημιουργούν ένα customer experience, μια εμπειρία του καταναλωτή, μέσα στο χώρο του καταστήματος και πόσο επηρεάζουν την αγοραστική διάθεση. Μεταξύ άλλων, στην ενότητα αυτή θα μιλήσει ο γνωστός καθηγητής του ΟΠΑ κ. Πανηγυράκης. Η δεύτερη ενότητα αφορά το "Customer Delight" in Retailing, δηλαδή, το πώς δημιουργούμε τις προϋποθέσεις εκείνες ούτως ώστε ο καταναλωτής να είναι ευχαριστημένος και εντυπωσιασμένος μέσα στο χώρο του λιανεμπορικού καταστήματος με αυτές τις προϋποθέσεις, που είναι πτυχές του "Customer Delight" in Retailing!

Η τρίτη ενότητα αφορά τις Νέες Τεχνολογίες (New Technologies in Retailing) και πώς μπορούν να υποστηρίξουν τη λειτουργία των λιανεμπορικών καταστημάτων με εξειδικευμένους καθηγητές κι εδώ, όπως οι κύριοι Κουρεμένος και Δουκίδης. Και η τέταρτη ενότητα αφορά τη Διεθνοποίηση και τη Συγκέντρωση στο χώρο του Λιανεμπορίου (Internationalization and Concentration in Retailing), ποιες είναι, δηλαδή, οι στρατηγικές, πώς αυτή η διεθνοποίηση του λιανεμπορίου επηρεάζει τη διαμόρφωση των νέων στρατηγικών, αλλά πώς και η συγκέντρωση επηρεάζει τις στρατηγικές ακόμη και στον ελληνικό χώρο και πόσο αυτές πρέπει να αναδιαρθρωθούν στην κατεύθυνση εσωτερικής αναδιοργάνωσης των λιανεμπορικών καταστημάτων, για να μπορέσουν να είναι οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις ανταγωνιστικές και να βελτιώσουν τους τζίρους και την κερδοφορία τους.

Άρα, λοιπόν, πιστεύουμε ότι παρέχουμε τα απαραίτητα εκείνα εργαλεία σε κάθε λιανέμπορο και όχι μόνο για να μπορέσει να πάρει κάποιες σκέψεις, κάποιες ιδέες από αυτές που ισχύουν εκτός ελληνικής αγοράς και να μπορέσει ίσως να υιοθετήσει ορισμένες, ούτως ώστε να δημιουργήσει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα».
Το Συνέδριό σας φέτος έχει έντονο εκπαιδευτικό και μαθησιακό χαρακτήρα. Τι σημαίνει αυτό; τον ρωτήσαμε.

«Ασφαλώς! Και αυτό προέκυψε μέσα από ανάγκες και μέσα από τη ζήτηση των ίδιων των μελών μας, γι' αυτό και είπαμε να ανταποκριθούμε στο αίτημά τους να παρέχουμε ένα Συνέδριο, το οποίο να είναι επικεντρωμένο στις εξελίξεις που αφορούν το σύγχρονο Λιανεμπόριο. Νέες ιδέες, νέες προτάσεις και το τι ισχύει στο εξωτερικό. Να μεταφέρουμε τη διεθνή εμπειρία, να υιοθετήσουμε καινοτόμες αντιλήψεις και ιδέες και κατά πόσο αυτές μπορούμε να τις ενσωματώσουμε και να αποτελέσουν εργαλεία δουλειάς και ανάπτυξης για μια επιχείρηση λιανεμπορική που θέλει να είναι και πρέπει να είναι σύγχρονη για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις σε ένα περιβάλλον που αλλάζει πάρα πολύ γρήγορα», μας απάντησε ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΛΠΕ.

Αξίζει να σημειωθεί πως κύριος χορηγός του Συνεδρίου είναι η Τράπεζα Πειραιώς και υποστηρικτές του το Υπουργείου Ανάπτυξης και ο Δήμος Αθηναίων. Χορηγοί Επικοινωνίας είναι ο Όμιλος ΑΝΤ1, η εφημερίδα «Ναυτεμπορική», ο ΑΘΗΝΑ 98,4, το «Retail Business» και το «Επιστημονικό Μάρκετινγκ».

 

Πηγή: http://www.morax.gr/article_show.php?article_id=2267