Η μάχη για την εξασφάλιση του ελέγχου της συνομιλίας μεταξύ πωλητή-πελάτη είναι σπουδαία και επηρεάζει άμεσα στην κατεύθυνση είτε επίτευξης των αναμενόμενων αποτελεσμάτων πωλήσεων από την πλευρά του πωλητή είτε αγοραστικής ικανοποίησης από την επιτυχή διαπραγματευτική συμφωνία από την πλευρά του πελάτη. Οι δύο αυτές αντιμαχόμενες πλευρές αναλύονται ως εξής:

Read more

Οι στρατηγικές καινοτομίας είναι εκείνες που διαφοροποιούν τους ηγέτες-μάνατζερ από τους μάνατζερ εκείνους που ασχολούνται με την καθημερινή διαχείριση και τη διεκπεραίωση διοικητικών θεμάτων, αδυνατώντας να κατανοήσουν την ανάγκη αξιοποίησης της αντίληψης περί του «νέου» που έχει ανάγκη η αγορά και ως εκ τούτου να μεγιστοποιήσουν της αποδόσεις της επιχείρησης,  επικεντρώνοντας σε καινοτόμους λύσεις που μετουσιώνονται σε στρατηγικούς στόχους.

Read more

Κάτι που είναι ιδιαίτερα δύσκολο  σε δυσχερή οικονομική συγκυρία είναι η προσπάθεια επικοινώνησης και διαφοροποίησης του προϊόντος, το «χτίσιμο» της μάρκας. Σε μια τέτοια συγκυρία, η εφαρμοζόμενη Στρατηγική ίσως τώρα να μην επιτρέπει την επιλογή διαφημιστικών μέσων πολυέξοδων όπως η τηλεόραση ή ακόμα προωθητικών ενεργειών και δράσεων που απαιτούν υψηλό κόστος.

Η Στρατηγική επιλογή μας πρέπει τώρα να συμβαδίζει με τα δεδομένα της εποχής της «Νέας Οικονομίας», στην κατεύθυνση της παροχής ολικής αξίας στον πελάτη με το «χτίσιμο» μιας μάρκας-συμβόλο που δημιουργεί αξία, υπερβαίνει το στενό λειτουργικό της ρόλο και «περνά» στην προσωπικότητα των πελατών. Το σύγχρονο branding αφορά τη διαδικασία ανάπτυξης και αξιοποίησης του συναισθηματικού και συμβολικού μέρους της αξίας ενός προϊόντος, αξίας που συνιστά κυρίαρχο λόγο στην επιλογή μιας αγοραστικής απόφασης. Η οικοδόμηση της μάρκας-σύμβολο είναι αποτέλεσμα σύζευξης συναισθηματικής και βιωματικής σχέσης που αντανακλά αυθεντικότητα και πρωτοτυπία, γίνεται δε με τους εξής τρόπους:

Read more

Η οργάνωση αποτελεί μία από τις τέσσερις βασικότερες λειτουργίες του σύγχρονου μάνατζμεντ, μαζί με τον προγραμματισμό, τη διεύθυνση-ηγεσία και τον έλεγχο των αποτελεσμάτων.  Η οργανωτική αναδιάρθρωση ενός τμήματος πωλήσεων στην κρίση είναι αναγκαίο να εξυπηρετεί δύο κύριους στόχους:

Πρώτον, το στόχο της συγκρότησης μιας ικανής ομάδας-δύναμης κρούσης πωλήσεων κατάλληλα εκπαιδευμένης, που να λειτουργεί επιτυγχάνοντας αποτελέσματα στο πλαίσιο μιας συγκεκριμένης στρατηγικής διαδικασίας και, δεύτερον, τον αναπτυξιακό στόχο με επικέντρωση σε κρίσιμα επιλεκτικά σημεία πωλήσεων για αύξηση του μεριδίου της αγοράς και έλεγχο της κερδοφορίας.

Read more

Στη σύγχρονη εποχή της πολυπλοκότητας, της ραγδαίας ανάπτυξης της τεχνολογίας, της επέλασης της πληροφορίας, της αβεβαιότητας και του αυξημένου ρίσκου, καθώς και των διαδοχικών κρίσεων που αντιμετωπίζει η αγορά, είναι ανάγκη το τμήμα πωλήσεων -ως δυναμική λειτουργία στο επιχειρησιακό περιβάλλον- να επαναπροσδιορίσει τη στάση του και να επανατοποθετήσει το ρόλο του, προκειμένου να αμβλύνει τις εντάσεις και τους «κραδασμούς» μιας οικονομικής κρίσης που αναπόφευκτα επηρεάζει τη συμπεριφορά και τις αγοραστικές διαθέσεις του καταναλωτικού κοινού.

Read more